|
ВАСИЛ СИМИТЧИЕВ08 Май 2003 - 05 Юни 2003Васил Симитчиев е роден на 25 юни 1938 г., София. През 1962г. завършва скулптура в Художествената академия в София в ателието на проф. Любомир Далчев. В България работи в областта на декоративно-монументалната скулптура. ВЪЗКРЕСЕНИТЕ ПОСЛАНИЯ НА УИЛЯМ О. УОТСОН11 Април 2003 - 20 Април 2003Уилям Уотсон е роден на 17.04.1894 година в град Пелсли, Англия. По време на Първата световна война е действуващ офицер. В края на войната остава в Междусъюзническата мисия в България, а след прекратяване дейността й се установява в България. Уилям Уотсон има висше образование на текстилен инженер. През 1931 е акционер и представител на “България” ООД, Казанлък, за производство и търговия с конци и платове. ЕМИЛИЯ ПАНАЙОТОВА Живопис09 Април 2003 - 20 Април 2003Картините на Емилия Панайотова могат да бъдат определени както като пейзажи, така и като абстракции. В тях зрителят може да открие намеци за природа, но може да види и светове, по-различни от действителния. По думите на художничката: “Пейзажът в живописта е може би най-привлекателната форма на изява. Основните начала въздух и вода се срещат във всяко платно. Усещането за безбрежност или за тревожност в природата подсказват за различните състояния на духа и тласъците на менталното. В тези отрязъци от природата могат да се открият чувства, настроения, екзистенциални дилеми, които трудно намират или изобщо не намират отговор. Общото свързващо начало се съдържа в идеята за безкрайност, въпреки цикличността на отделното случване в природата и нейната проекция в безкрайността на всемира.” ГРАВЮРИ Христофор Жефарович (неизв., Дойран - 1753, Москва) Захарий Орфелин (неизв. - 1785) Велко Михайлович, р. 194825 Февруари 2003 - 30 Март 2003Изложбата от гравюри на Христофор Жефарович, Захарий Орфелин и Велко Михайлович бе показана през есента на 2002г. в Художествената галерия на град Самоков в рамките на програмата на Международната научна конференция “Манастирската култура на Балканите”. Заради големия интерес към творбите, на откриването в град Самоков бе договорено изложбата да бъде представена и пред софийска публика. Така единствената известна досега в България колекция на Христофор Жефарович и Захарий Орфелин, която е собственост на Фондация “Елена и Иван Дуйчеви”, става достояние на по-широк кръг от хора. EXPORT-IMPORT Съвременно изкуство от България25 Февруари 2003 - 30 Март 2003Според търговската терминология терминът Export-Import означава износ на една стока и внос на друга. В контекста на това издание той променя смисъла си и определя желанието ни да "върнем" виртуално и реално изнесеното навън съвременно българско изкуство обратно в родината му. Виртуално, чрез каталога, който съхранява напуснали пределите на страната работи. Реално, чрез изложбата, която се опитва да възстанови картата на българското присъствие в чужбина. Киро Мавров рисунки живопис механизми05 Февруари 2003 - 28 Февруари 2003Киро Мавров е познат на българската публика ШЕДЬОВРИ НА СЪВРЕМЕННОТО ИЗКУСТВО От личната колекция на Боян Радев09 Януари 2003 - 09 Февруари 2003През 1975 година живописецът Стоян Илиев подарява на Боян Радев картината “Момиче с птица”, рисувана през 1967 г. Така започва историята на една забележителна колекция, в която творби на съвременни художници се подреждат до живопис и скулптура от целия XX век, до икони и църковна утвар от Средновековието и Възраждането, до паметници от Античността. Вече близо 28 години Боян Радев събира произведения на български художници и паметници, намерени по българските земи. Виена Архитектура съхранение и обновление на града Състоянието на нещата III11 Ноември 2002 - 04 Декемрви 2002Повече от 140 архитекти и творци са проектирали около 140-те сгради, представени в изложбата. Реализираните (или започнатите) през последните четири години строежи отразяват най-важните тенденции в съвременната виенска архитектура, както и начина за съхранение и обновяване ценното наследство на града в областта на строителството. СЪЗВУЧИЯ И ДИСОНАНСИ07 Ноември 2002 - 05 Декемрви 2002Да се поставят редом със станали вече класика творби произведения на наши съвременници и то създадени през последните 1-2 години, това беше завладяващо и евристично. Изборът на имената и събирането на двойките имаше своя история и свои обрати. Понякога класиката ме тласкаше да търся съвременника, но в повечето случаи днешен автор и неговите нови работи ме насочваха към старите образци. И у едните, и у другите исках да видя автентичност и съдържателност. Сред новите имена исках да има наистина нови, още неизхабени от употреба в медиите. Сред старите се постарах да избера концептуално осмислени творби. Защото главното, което ме занимаваше, беше да покажа, че една творба е цял свят. И да предизвикам и останалите да мислят върху това, да откриват пластове и аспекти, нюанси и подтексти в ядрото на образната структура. Не говоря за стилови паралели, нито за иконографско сходство. Ще ми се заедно да достигнем до нещо по-съкровено. Всяка от двойките е различна. Логиката на свързването има различна доминанта. Впрочем, възможно е тя да бъде оспорена и това също е заложено като част от “играта”. Важното е да дълбаем, да дълбаем и да разберем, че светът на картината е безкраен. ЕДНА ОТ ПЪРВИТЕ Анна Хен-Йосифова (1872-1931) Юбилейна ретроспективна изложба по случай 130 години от рождението й24 Октомври 2002 - 15 Декемрви 2002В изложбата са включени 50 живописни творби – масла и акварели, 12 приложни творби – мебели, предмети и аксесоари, 45 рисунки, етюди и проекти, много архивни документи, които представят творчеството на една почти напълно забравена художничка, намерила в България втора родина. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 |
и във Facebook
в YouTube
новини