АЗ, МОЯ МИЛОСТ И ЕС

Изложбата включва около 40 фотографии, чрез които Алекс Майоли изследва съвременните социални и политически проблеми в Европа, кризата на нейната идентичност, като избира три доминиращи теми:

Възникващата крайна десница: Възходът на яростно антиемигрантски, крайнодесни партии (като френския Национален фронт или датската Народна партия) играе ключова роля за формирането на новия образ на Европа в отговор на мигрантската и бежанска криза. Те получават непропорционален дял от медийното внимание, което подсилва театралната им роля и способността им да въздействат върху възприятията на мнозинството за развоя на кризата.

Опитът на отделни мигранти и бежанци с европейската асимилация: Драматичните сцени с мигранти и бежанци, прогонени от войната и бедността по родните им места и пристигащи изтощени по южноевропейските брегове и източноевропейските граници са само един начален момент в дългия процес на приемане и асимилация – или на тяхното отсъствие.

Разпадащите се приемни общества: Конфликтите в няколко слоя на европейското общество се разиграват в отговор на бежанската и мигрантска криза. Появява се основна разделителна линия между Източна и Западна Европа. Оголва се напрежението и вътре в европейските региони, тъй като пристигането на бежанците и мигрантите среща твърд отпор в страни, които досега са се нареждали сред най-толерантните и приемащите.

С този проект, чиято премиера е в Софийска градска художествена галерия, авторът приканва публиката да се запита какво се случва с европейската идеология изобщо и по-специално с ксенофобията, бежанската криза и крайнодясната вълна по целия континент. Подходът на Алекс Майоли е да разколебава представата ни за действителността, като привлича внимание към маските, които всички носим, играейки своята роля в обществото.

Алекс Майоли създава изложбата „Аз, моя милост и ЕС“ по покана на Фондация Фотофабрика и посещава България през април т.г., защото: Не може в първата ми изложба в България да няма български кадър.